Gala de entrega da XV edición do premio de poesía Victoriano Taibo

O Concello de Gondomar, a editorial Galaxia e o Instituto de Estudos Miñoráns convocan as persoas interesadas a asistiren ao acto de entrega do XV Premio de Poesía Victoriano Taibo, galardón que recaeu na poeta viguesa Masha Álvarez polo poemario titulado Dakota, publicado pola Editorial Galaxia.
A gala terá lugar o sábado 16 de marzo ás 19:30 horas no Auditorio Municipal Lois Tobñio.
Esta obra, que constitúe o debut literario de María Álvarez Martínez, Masha, vén nacida da súa estancia de dous anos como profesora de castelán nos Estados Unidos, en concreto na localidade de Sioux Falls, no estado de Dakota do Sur, que dá nome ao poemario. O xurado definiuna como «unha audaz xeopoética do desarraigamento onde se destaca a memoria da infancia, os lazos familiares e os espazos compartidos coas mulleres e homes que a precederon. Unha acertada descrición da saudade, que revoga os tópicos da emigración cun revelador diálogo interxeracional. Destaca asemade o emprego dunha linguaxe aparentemente coloquial que acaba desvelando un profundo lirismo. Unha obra, en fin, onde os patios representan o espazo sensitivo e familiar onde acubillarse do xeado estrañamento da distancia». En palabras da propia autora sobre esa xeopoética: «En Dakota volvo á vila onde vivín dous anos, Sioux Falls, SD. Falo do frío e da neve, dos quilómetros, das ruínas e das flores, dunha historia de amor dun cura da miña familia, dos santos da igrexa de Crecente, dos estados norteamericanos que están delimitados por liñas rectas nas súas fronteiras, do home de Bermés que inventou o metro nas Pitiusas, dos indios que beben na estrada de Whiteclay, Nebraska, do Mississippi e dos pobres cos que vivín porta con porta nun edificio de protección oficial. Dakota é un acubillo de lugares, de preguntas e tamén de oracións, de olores e fotografías que non saquei. Por iso escribo. Para que queden aquí, nalgún sitio. Porque, como di meu irmán, “a xeografía física xa é poética de por si”».